تولید بیش از حد نوعی هورمون رشد می تواند موجب بروز سرطان کبد شود


tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem


 

 

پژوهشگران علوم پزشکی موفق به شناخت فاکتور جدید موثر در بروز سرطان کبد شدند . متخصصان اتریشی در انستیتو مطالعات سرطان لودویگ بولتزمنطی تحقیقت خود دریافتند که تولید بیش از حد نوعی هورمون رشد می تواند موجب بروز سرطان کبد شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، سرطان کبد بیشتر در مردان رخ می دهد و در کشورهایی چون آفریقا ، چین، ژاپن و جنوب شرقی آسیا بسیار شایع بوده و یکی از علل عمده مرگ ومیر محسوب می شود . البته سرطانهای دیگر اعضای بدن از جمله معده ، پانکراس ، روده بزرگ ، ریه ، دهان و مثانه همگی می توانند به کبد منتقل شوند . و نوعی سرطان ثانویه ایجاد کنند .

آمارها نشان می دهد که سرطان کبد پنجمین سرطان شایع در جهان و سومین عامل شایع مرگ ومیر ناشی از تومور سرطانی است.

تاکنون متخصصان می دانستند که عفونت های ویروسی نظیرهپاتیت ب، هپاتیت سی و مصرف بی رویه الکل از عوامل اصلی بروز سرطان کبد هستند.

در این آزمایش جدید گروهی از متخصصان برجسته اتریشی دریافته اند که تولیدمثل بیش از اندازه هورمون رشدی که موجب بروز اختلالات هورمونی یا متابولیکی می شود تاثیر فوق العاده ای در بروز بیماری های تومور دارد و در نتیجه سرطان کبد دارد.

این متخصصان درعین حال تاکید کردند که شناسایی این هورمون رشد کار بسیار دشواری است. هدف از انجام این مطالعات درک مکانیزم عملکرد یک مولکول منفرد موسوم به STAT ۵ در بروز سرطان کبد در اثر تولید زیاد از حد هورمون رشد بوده است. تولید زیاد این هورمون رشد هم چنین می تواند موجب بروز بیماریهای کلیوی و نارسایی کلیه ها شود.

 



نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
شماره تماس :
آدرس سایت :
نام شهر شما :
نحوه ي آشنايي شما با ما :
عنوان پیغام:
پیغام :

ابزار تماس با ما

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 13:20 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com